vrijdag 18 februari 2011

Amy Wijnhuis

Amy Winehouse uitgejouwd
(www. Mtv.nl)
Amy Winehouse uitgejouwd. Ik snap maar niet waarom dit mij blijft verbazen. Ze heeft natuurlijk een fantastische strot en goeie nummers, en ondanks haar ontzettende verslaving is het natuurlijk lastig om überhaupt op een optreden te zijn; laat staan om een beetje te presteren op een concert.

Toch weigert mijn hoofd zich neer te leggen bij het feit dat ze wel degelijk is uitgejouwd tijdens een concert, in Dubai wel te verstaan. Ze stond een beetje verdwaasd aan zichzelf te plukken en het optreden stelde niets voor, waarna het publiek bij het 3e nummer al spontaan boe begon te roepen en ze wel moest stoppen met optreden.
Nu zie ik dit gewoon heel goed voor me, een laveloze Amy Winehouse op het podium maar vind ik het lastig te beseffen dat het blijkbaar zo rampzalig is dat het publiek haar na 3 nummers al weg wil. Zal het meespelen dat het concert plaats vond in een land waar Moslimconservatieven hoogtij vieren en zowel alcohol als drugs daar zwaar verboden zijn? Die vinden het waarschijnlijk al schokkend dat Winehouse daar staat zonder hoofddoek. Dat en de wetenschap dat Amy graag wat snoept zo nu en dan, zou het publiek kunnen opzadelen met een onwerkelijk verwachtingspatroon.

Wat mij betreft zijn er 2 opties voor Winehouse en haar management.. Of Amy stopt met haar carriére en snuift vrolijk door, of het management gunt haar eens de tijd en de rust om te stoppen (mits ze dat wil) en gaat daarna pas touren en een nieuw album opnemen. Op dit moment wordt het slechtste van de 2 opties gedaan; Amy helpt zichzelf naar de klote, maar het management doet daar nog een schepje bovenop door haar te laten touren en plannen te maken voor een nieuw album. Ik kan dus wel concluderen dat Amy Winehouse hier door dubbel getroffen wordt, en ik zie dit niet zo snel veranderen..
--
Nick van Uden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten