donderdag 10 februari 2011

Bluesalbum Queens of the Stone Age?


Op Oor.nl las ik het bericht dat Queens of the Stone Age van plan is om voor het eerst sinds 2007 een album uit te brengen; it’s about freakin’ time! Era Vulgaris was een bedroevend slecht album, een album waarbij je kon horen dat de gasten totaal ongeïnspireerd dat album hebben zitten opnemen. Zo heb ik ze niet lang na de release zien spelen op Pinkpop, en moest ik tot mijn spijt toegeven dat de show na een kwartier al begon te vervelen. Alleen de klassiekers als No One Knows en Song for the Deaf werden voortreffelijk ten gehore gebracht, maar voor de rest was het pure armoe met al die onsamenhangende songs van het Era Vulgaris-album.

Sindsdien ben ik Queens of the Stone Age- fan af, en heb ik ze zelfs afgelopen jaar op Lowlands niet gezien omdat Massive Attack gelijktijdig speelde, en ik dat toch wel verkoos boven de arrogante lullen van QOTSA. Het nieuwsbericht dat ze een nieuw album gaan opnemen wekt echter toch wel weer mijn nieuwsgierigheid, ook nu ze verklaren dat het een bluesy album gaat worden.. Bluesy! Een trucje wat Triggerfinger al geruime tijd onder de knie heeft gaat QOTSA nu eventjes evenaren. Ik ben dan dus ook benieuwd wat het gaat worden.

In de tussentijd ga ik Kyuss live zien in Paradiso, en dat met de levende legenden John Garcia, Brant Bjork en Nick Oliveri. Zonder Josh Homme dat wel, maar als ik erover nadenk vind ik dat niet eens zo erg..

--
Nick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten